Bedre tverrfaglig innsats (BTI) - Vegårshei

Vegårshei  kommune er i ferd med å innføre  BTI-modellen for å styrke det systematiske arbeidet med barn og unge og gravide det knyttes bekymringer til. BTI-modellen skal sikre god informasjonsflyt, brukermedvirkning, dokumentasjon og samordning av tjenester.

Målet med arbeidet er å sikre

1. helhetlig og koordinert oppfølging av barn, unge og familier som det knyttes bekymring uten at det blir brudd i oppfølgingen.
  2. at barn og unge og familier blir hørt i saker som gjelder dem selv

Samarbeidspartnere

Høsten 2017 ble BTI valgt ut som ett av fire hovedsatsingsområder i folkehelseprogrammet i Agder, og samarbeid med andre kommuner i regionen ble etablert gjennom prosjektsatsingen BTI Agder. Vegårshei kommune er en del av dette samarbeidet.

KoRus Sør (Kompetansesenter rus – region sør) har ansvar for nasjonal koordinering av arbeidet med BTI modellen, og tilbyr kommunene som ønsker å ta modellen i bruk veiledning. Nettsiden forebygging.no er kompetanseportal for BTI

Styringsgruppe

Vegårshei kommunes ledergruppe